آریا جوان

آخرين مطالب

مدیر بورس نیویورک: بیت‌ کوین آمده است که بماند فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - موضوع قراردادهای آتی رمزارزها به‌سرعت در دنیا درحال پیگیری و استقرار است و فصل جدیدی برای این طبقه از دارائی‌ها آغاز شده است.

جف اسپرچر که یک چهره‌ی شناخته‌شده و تاثیرگذار در وال‌استریت است، این هفته در یک کنفرانس سرمایه‌گذاری به حمایت از بیت‌ کوین پرداخت. او که رئیس هیئت مدیره‌ی بازار بورس نیویورک و مدیرعامل صرافی اینترکنتیننتال (Intercontinental Exchange) (شرکت مادر بورس نیویورک) است، می‌گوید: باوجود اینکه شواهد نشان می‌دهند اوضاع رمزارزها خوب نیست، اما این دارایی‌های دیجیتال آینده‌‌ی بسیار خوبی را در بازارهای رسمی خواهند داشت. وقتی از او پیرامون ریزش قیمت‌ها پرسیده شد، اسپرچر به همان سوال کلیشه‌ای منتقدان پرداخت که می پرسند: «آیا بیت‌کوین نابود خواهد شد؟» و پاسخ او در حالی که تایید جمع را به دنبال داشت، این بود: «جواب ساده و صریح این است: خیر!» مقاله‌های مرتبط:
آیا بیت‌ کوین نابود می‌شود؟
او در حالی که روی استیج یک کنفرانس با موضوع سرمایه‌گذاری بود، گفت: ما به‌عنوان اداره‌کنندگان بورس ، اصلاً کاری به قیمت‌ها نداریم و مبنای برنامه‌ریزی و اقدامات ما تغییرات قیمت نیست. صرافی اینترکنتیننتال اسپرچر با مشارکت استارباکس ، مایکروسافت و گروه مشاوران بوستون (BCG) ، درحال تاسیس شرکتی تحت عنوان Bakkt هستند که فعالیت آن در زمینه‌ی قراردادهای آتی بیت‌کوین خواهد بود و در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده، آغاز به‌کار خواهد کرد. افتتاحیه‌ی این مجموعه ابتدا قرار بود در آبان‌ماه انجام شود؛ اما تا بهمن‌ماه به تعویق افتاده است.
کلی لوئفلر، مدیرعامل این شرکت در شرف تاسیس، درخصوص این جابجایی زمانی گفته است: تاریخ اولیه، بسیار هیجانی انتخاب شده بود و از طرفی حجم استقبال مشتریان هم بسیار بالا بود. برای اینکه بهره‌ی حداکثری را از این موضوع ببریم، تصمیم گرفتیم آن را به تعطیلات سال جدید میلادی موکول کنیم تا افراد بیشتری از سراسر دنیا بتوانند بیایند و در این رویداد حضور پیدا کنند. این گرایش مردم، نشانگر میزان کشش بازار است و با این تعویقی که ایجاد کردیم، مردم حتی فرصت بیشتری برای شناخت و درگیر شدن با این نوع جدید معاملات خواهند داشت. لذا در راستای مسئولیتی که داریم، باید این فرصت را ایجاد می‌کردیم. Bakkt کارش را با انعقاد قراردادهای آتی بیت‌کوین آغاز خواهد کرد که مقررات و ضوابط آن توسط کمیته قراردادهای آتی کالای ایالات متحده‌ی آمریکا تدوین و منتشر شده است. به موازات Baakt، بازار نزدک (Nasdaq) و شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری VanEck هم بنا دارند پلتفرم‌های قرارداد آتی رمزارز خود را تا پایان سه‌ماهه‌ی نخست سال جدید میلادی راه‌اندازی کنند. طبق اظهارات کلی، رسالت این شرکت، حفظ ثبات قیمتی برای معاملات بیت‌کوین در یک بستر امن و عاری از دستکاری و تقلب است. اکنون قیمت‌ها در بازار کلا روند لجام‌گسیخته و بی‌منطقی دارند چراکه هیچ سازوکار ضابطه‌مندی در این بازار وجود ندارد. مقاله‌های مرتبط:
بیت کوین از ابتدای 2019 در بازار معاملات آتی تالار نزدک معامله می‌شود
او همچنین معتقد است که خلق این زیرساخت که هیچ‌گاه وجود نداشته، فرصت بزرگی برای شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری است تا آن‌ها هم به بازار رمزارزها بپیوندند. یک تفاوت اساسی دیگر هم که توسط این شرکت در پیاده‌سازی قرارداهای آتی رمزرزها ایجاد خواهد شد، نحوه تسویه‌ی قراردادهای آتی آن‌ها خواهد بود. قراردادهای آتی Bakkt با خود بیت‌ کوین تسویه خواهد شد و این درحالی است که قراردادهای آتی بیت‌کوین فعلی نظیر آن‌هایی که در گروه بورس و بازرگانی کالای شیکاگو (CME) یا هلدینگ سهامی CBOE منعقد می‌شوند، تسویه‌های نقدی دارند.
بیت‌کوین به‌عنوان یک نمونه آزمایشی
اسپرچر می‌گوید: باوجود اینکه لزوماً برترین فناوری در اختیار بیت‌کوین نیست، اما به هرحال سایر رمزارزها با آن سنجیده می‌شوند. هرازگاهی وضعیت بیت‌کوین به بحران رسیده و تاب آورده است. هزاران توکن دیگر وجود دارد که می‌توان گفت ساختار بهتری از بیت‌کوین دارند، اما کماکان بیت‌کوین است که اساساً زنده و پررونق و در کانون توجه است. اسپرچر که همسر لوئفلر هم هست، موضوع را به میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) تشبیه می‌کند: Dow همان‌طور که می‌دانیم، فهرستی از 30 سهم برتر و قیمت‌گذاری‌شده‌ی بازار است که بر سهم‌های بالاتر تاثیر دارد، اما هیچ ارتباطی با ارزش بازار یا مقدار شاخص صنعت ندارد. چندین دهه است که شاخص Dow وجود دارد که البته شاخصی بسیار بد محسوب می‌شود. ما می‌بایست شاخصی داشته باشیم که بیشتر معرف وضعیت اقتصادمان باشد. منتقدان Dow بر این باورند که این شاخص هرگز نمایانگر ظرفیت‌های بازار نیست؛ اما هنوز بزرگترین ابزار سنجش بازار به شمار می‌رود. به‌طور مشابه، بیت‌کوین هم ایراداتی دارد، اما اسپرچر معتقد است که درهر صورت بهترین رمزارز برای این کار است. او همچنین درخصوص محوریت بیت‌کوین در این عرصه گفته است: غالباً در حوزه‌ی مالی، به دنبال این نیستیم که بهترین الگو را پیدا کنیم؛ بلکه در پی این هستیم که جامع‌ترین و مقبول‌ترین الگو را بیابیم و حالا بنا به هر دلیلی بیت‌کوین این ویژگی‌ها را دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/85276/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس

بهترین بازی جدولی آنلاین ایرانی برای اندروید

هزینه سفر به پاکستان

چگونه و چه موقع به اردکان سفر کنیم؟

کشف جدید باستان‌شناسان: نگو حجر، بگو شجر!

درس‌های «آرال»؛ شوره‌زاری که 50 سال قبل دریا بود

صفر تا صد راه اندازی استارتاپ کانادا

دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا

در شب قهرمانی اسکودتو در میلان چه گذشت؟

الخلیفی: مستحق حذف نبودیم، ناراحتم

رویس: کسی به تیر دروازه‌های پی‌اس‌جی اهمیت نمی‌دهد!

دورتموند دو موقعیت خلق کرد و فینالیست شد

آتش زدن بنر و پرچم هواداران دورتموند توسط طرفداران پاری سن ژرمن

درگیری فرانسوی‌ها با پلیس پس از حذف پی‌اس‌جی

مصطفوی: باشگاه‌ ها باید از کمیته داوران اطاعت کنند

تعریف و تمجید سردار آزمون از استقلال و نکونام

رئال اسطوره مغضوب بایرن را به برنابئو دعوت کرد

مصطفوی: تنش روی سکوها از نیمکت باشگاه‌ها می آید

حواشی دیدار نساجی - پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر ایران از زاویه‌ای متفاوت

حواشی دیدار استقلال - ذوب‌آهن در رقابت های لیگ برتر ایران از زاویه‌ای متفاوت

بعد از 11 سال دورتموند دوباره در فینال ومبلی

سرنگونی ام باپه در محوطه جریمه دورتموند که داور اعتقادی به پنالتی نداشت

سومین و چهارمین شوت پاریسی ها هم به تیر دروازه برخورد کرد!

قهر شهربانو منصوریان در مراسم تجلیل از قهرمانان!

سردار آزمون و علاقه شدید خانوادگی‌اش به والیبال

تمجید جیمی کرگر و اشلی یانگ از رفتار تماشاگران منچستریونایتد در ورزشگاه پس از شکست این تیم

خوشحالی بازیکنان دورتموند پس از پیروزی مقابل پاری سن ژرمن و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

خلاصه بازی پاری سن ژرمن 0 - دورتموند 1

زنبورها اولین مسافر فینال لندن؛ خداحافظی امباپه و دوستان با لیگ قهرمانان

زوج عاشق برنامه «ماه عسل» جدا شدند

کارشناسی داوری فولاد - تراکتور

کارشناسی داوری نساجی - پرسپولیس

اینیستا پس از گل به یادماندی مقابل چلسی

موقعیت خطرناک برای پاریسی ها و برخورد توپ با تیر دروازه

گل اول دورتموند توسط هوملز

کارشناسی داوری استقلال - ذوب آهن

شوت مندس به تیر دروازه دورتمومد برخورد کرد

محمدی: جرایم مالی به تنهایی راهگشا نیست

گل دوم دورتموند آفساید اعلام شد

پاری سن ژرمن 0-1 دورتموند؛ نیمه دوم

تصاویری جدید از احمدی نژاد در خارج از کشور درحال خوش و بش کردن

از تاکید مجدد بر ساخت 4 میلیون مسکن تا رشد اقتصادی 6درصدی در گفتگوی زنده رئیسی با مردم

مدیر اجرایی OpenAI: هوش مصنوعی امروزی، یک‌سال دیگر به‌طرز مضحکی بد خواهد بود

انویدیا با همکاری زیرمجموعه آلفابت نسل بعدی ربات‌های صنعتی را متحول خواهد کرد

اپل شارژر را از جعبه آیپد پرو و آیپد ایر هم حذف کرد؛ اما نه در همه کشورها

پیکسل 8a رونمایی شد؛ رقیب گلکسی A55 با تمرکز بر هوش مصنوعی

زندگی بزرگان/ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر

وای به حال روزی که ...

نماهنگ «مثل ستاره‌» با نوای حاج عبدالرضا هلالی

محمود گبرلو: حذف سریال «حشاشین» توسط ساترا سنجیده بود